loading...
فناوری نوین
محمد امین مرشدی بازدید : 14 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

 

ژاپن همیشه در ساخت و تولید قطارهای مسافربری پرسرعت ید طولایی دارد و می توان او را یکی از سردمداران تولید این قطارها در جهان دانست. روزنامه ژاپنی «یومی یوری دیلی» در گزارشی از رونمایی یک نمونه قطار مسافربری با قابلیت حرکت با سرعت ۳۱۰ مایل بر ساعت یا ۵۰۰ کیلومتر در ساعت خبر داد.

این قطارها، قطارهایی با حالت شناوری مغناطیسی هستند که بدون ایجاد تماس با زمین و از طریق نیروی مغناطیسی به جلو رانده می شوند. این مسئله باعث می شود که این قطارها بدون ایجاد اصطکاک با سرعت به راه خود ادامه دهند. گفته می شود این قطارها از سال ۲۰۲۷ به بعد برای اتصال توکیو به ناگویا مورد استفاده قرار بگیرند. در حال حاضر قطارهای پرسرعت مسیر بین این دو شهر را در ۹۰ دقیقه طی می کنند. با بکارگیری این قطار پرسرعت جدید، این زمان به ۴۰ دقیقه کاهش خواهد یافت. ژاپن می خواهد خط آهن مگلو را تا سال ۲۰۴۵ به اوساکا هم برساند. هزینه تخمینی برای انجام این پروژه برابر با ۶۴ میلیارد دلار خواهد بود.

با انجام این پروژه ژاپن اولین کشوری خواهد بود که خط آهن مختص به قطارهای مگلو (قطارهایی که از طریق لغزش مغناطیسی کار می کنند) خواهد داشت.


محمد امین مرشدی بازدید : 19 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

در حال حاضر دو مدل درباره چگونگی شکل‌گیری منظومه شمسی وجود دارد؛نخستین و محبوب‌ترین تئوری، «به هم پیوستگی هسته» لقب گرفته که بخوبی با تشکیل سیارات زمین از قبیل عطارد سازگار است؛ اما در مورد شکل‌گیری سیارات غول‌پیکر پاسخگوی مناسبی نیست.دومین مدل، نظریه «ناپایداری دیسکی» (disk instability) است که می‌توان برای توضیح چگونگی شکل‌گیری سیارات عظیم به آن تکیه کرد. 

 دانشمندان همواره در تلاش برای آگاهی بیشتر از میزان دقت و صحت این دو نظریه بوده‌اند.

بر اساس مدل نخست، حدود 4.6 میلیارد سال پیش، منظومه شمسی یک ابر متشکل از غبار و گاز موسوم به سحابی خورشیدی بوده است. با شروع این ابر به چرخش، نیروی جاذبه ماده آن را واژگون کرده و در نتیجه این فرایند خورشید در مرکز این سحابی شکل گرفته است.

با ظهور خورشید، ماده باقی مانده شروع به انبوه شدن و تجمع کرده است و طی این فرایند ذرات کوچک به دور هم جمع شده‌اند و با کمک نیروی جاذبه تشکیل ذرات بزرگتر را داده‌اند.در این میان بادهای خورشیدی عناصر سبک‌تر را از نواحی نزدیک‌تر دور رانده و فقط مواد صخره‌یی و سنگین را جهت خلق سیارات زمینی کوچک‌تر از قبیل عطارد بر جای گذاشته‌اند.با این حال در فواصل دورتر این بادها اثر کمتری بر عناصر سبک‌تر داشته‌اند و به آن‌ها امکان تبدیل شدن به غول‌های گازی را داده‌اند. بدین ترتیب سیارک‌ها، ستاره‌های دنباله‌دار، سیارات و قمرها شکل گرفتند.

اگرچه این مدل برای تشریح شکل‌گیری سیارات زمینی مناسب است، غول‌های گازی برای رسیدن به جرم قابل توجه گازهای سبک‌ترشان نیاز داشته‌اند که به سرعت تکامل یابند؛اما شبیه‌سازی‌های مبتنی بر مدل نخست قادر به تشریح این شکل‌گیری سریع نیستند.طبق این شبیه‌سازی‌ها، فرایند مزبور میلیون‌ها سال زمان می‌برد و این مدت طولانی‌تر از زمانی است که طی آن گازهای سبک‌تر در منظومه شمسی ظهور کرده‌اند.

همزمان، مدل به هم پیوستگی هسته‌یی با مبحث مهاجرت روبروست؛ زیرا به نظر می‌رسد سیارات نوزاد در مدت زمان کوتاهی به طور مارپیچ در درون خورشید جای گرفته‌اند.با این حال مطابق تئوری نسبتاً جدید عدم ثبات دیسکی، مجموعه‌های ابر و گاز در اوایل زندگی منظومه شمسی به دور هم تجمع کرده‌اند و طی زمان این تجمعات به آرامی برای تشکیل یک سیاره عظیم فشرده شده‌اند.این سیارات عظیم ممکن است از رقبای مدل نخست سریع‌تر شکل گرفته باشند و گاهی در هزاران سال امکان به دام انداختن گازهای سبک‌تر به سرعت غیب شونده را داشته‌اند.آن‌ها همچنین به یک جرم ثبات دهنده مداری که آن‌ها را از حل شدن مرده‌وار در خورشید نجات داده، دست یافته‌اند.




محمد امین مرشدی بازدید : 16 پنجشنبه 09 آذر 1391 نظرات (0)

 

 آیا شما هم جزء کسانی هستید که حتی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، ازدواج، بچه دار شدن و … عاشق فوتبال دستی هستند اما بخاطر فضای کوچک خانه قادر به نصب یکی از آنها در منزل خود نیستند؟ خوب! برای این مشکل هم راه حلی پیدا شده که می تواند به تمام این افراد کمک کند، فقط کافی است که یک آیپد داشته باشید.

طراحان و مهندسان شرکت New Potato Technologies یک جا و فضایی برای آیپد ساخته اند که با قرار دادن تبلت اپل در آن می توانید یک فوتبال دستی کوچک و جمع و جور داشته باشید. این وسیله دارای پایه های کوتاه و ۴ دسته دوتایی است که می توان با آن بازی ۴ نفره راه انداخت. تمام ابزارآلات دیگر هم مثل بازیکنان، توپ، میله ها و صداها توسط یک اپلیکیشن مجانی که روی آیپد مینی نصب می شود، فراهم آورده خواهد شد.

قیمت این پایه فوتبال دستی ۹۹٫۹۹ دلار است. درسته که کمی گران به نظر می رسد اما بهتر از این است که بخاطر داشتن یک فوتبال دستی واقعی هم پول بیشتری بپردازید هم فضای زیادی از خانه را اشغال کنید.


محمد امین مرشدی بازدید : 24 پنجشنبه 09 آذر 1391 نظرات (0)

 

 مطالعات جدید از احتمال وجود حیات فرازمینی در سیاره‌های فراخورشیدی در مدار ستارگان سرد مانند کوتوله‌های سفید حکایت دارد. «رنه هلر» از محققان موسسه فیزیک نجومی لایبنیتس آلمان و از نویسندگان این تحقیق تأکید می‌کند: حتی اگر سیارات فراخورشیدی دارای آب به شکل مایع، در مناطق قابل سکونت کشف شوند، پیش از این وارد مرحله نابودی و مرگ شده‌اند.

 این سیارات در مدار دو نوع از اجرام آسمانی شامل کوتوله سفید و کوتوله قهوه‌ای در حال گردش هستند؛ کوتوله‌های سفید، ستاره‌هایی کوچک با هسته فوق‌العاده متراکم هستند که در مرحله واکنش همجوشی هسته‌ای متوقف شده‌اند و کوتوله قهوه‌ای ستارگان نافرجامی هستند که از سیارات در مدار خود بزرگترند، اما به اندازه کافی بزرگ نیستند که وارد فاز همجوشی ستاره‌ای شوند.

بر اساس فرضیه‌های مطرح، کوتوله‌های سفید و قهوه‌ای از سطح تشعشع کافی برای ایجاد مناطق قابل سکونت در اطراف خود برخوردارند؛ اما هر دو نوع ستاره در حال سرد شدن هستند که به معنای نزدیک تر شدن مناطق قابل سکونت است.در این شرایط، سیاره ساکن در منطقه قابل سکونت کوتوله سفید وارد لبه داخلی ستاره میزبان شده و ذخایر احتمالی آب در اثر گرمای کوتوله تبخیر می‌شود؛ گو این که مدت‌ها قبل وارد فضا شده است.

اما محققان نجوم به تازگی شماری از سیارات فراخورشیدی را در مناطق قابل سکونت کوتوله‌های قرمز شناسایی کرده‌اند که کوچکتر و تیره‌تر از خورشید هستند.کوتوله قرمز متداول ترین نوع ستارگان در کهکشان راه شیری محسوب می‌شود که 80 درصد جمعیت ستارگان کهکشانی را تشکیل می‌دهند.بر اساس مطالعات جدید، تخمین زده می‌شود که 40 درصد کوتوله‌های قرمز میزبان سیارات قابل سکونت هستند که در این شرایط چندین میلیارد ستاره کهکشان راه شیری می‌توانند دارای منابع احتمالی آب ه شکل مایع باشند.

نتایج یافته جدید محققان در مجله Astrobiology (اختر زیست‌شناسی) منتشر شده است.


محمد امین مرشدی بازدید : 20 پنجشنبه 09 آذر 1391 نظرات (0)

 سال گذشته لنوو کوچکترین کامپیوتر شخصی دسک تاپ دنیا را با نام IdeaCentre Q180 معرفی کرد و امروز خود لنوو مجددا این رکورد را برای خود مستحکم تر از قبل کرده و مدل جدید IdeaCentre Q190 را با

پردازنده ای 80 درصد سریع تر و دو برابر رم در برابر هارد 1 ترابایتی معرفی کرده است .

 

Q190 با ابعاد ۱۵۵ در ۱۹۲ در ۲۲ میلیمتر، تکنولوژی قدرتمندی را در قالب جعبه ای زیبا و شکیل به رخ می کشد. این کامپیوتر با دو مدل پردازنده عرضه شده است: اینتل دو هسته ای Celeron 887 با سرعت 1.5 گیگاهرتز و نسل دوم اینتل Core i3-2365M با سرعت 1.4 گیگاهرتز که به صورت مجتمع با گرافیک HD اینتل است. این کامپیوتر جمع و جور می تواند تا ۸ گیگابایت رم DDR3 با باس 1333 مگاهرتز را درون خود جای دهد.

کاربران این مدل از دسک تاپ های لنوو می توانند در کنار هارد دیسک دستگاه خود از درایو SSD هم بهره مند شوند. البته لنوو برای جلوگیری از افزایش قیمت زیاد، حجم SSD را از ۱۲۸ گیگابایت در مدل Q180 به ۲۴ گیگابایت در Q190 کاهش داده است.این کامپیوتر که با ویندوز 8 مدیریت می شود، از پورت های ورودی و خروجی نسبتا کاملی بهره می برد. پورت S/PDIF خروجی صدای 5.1 کانال سوراند را برای تان فراهم می آورد و البته از طریق پورت HDMI علاوه بر تصویر عالی، صدای 7.1 فراگیر را هم در اختیار دارید. برای ارتباط با ابزارهای جانبی هم ۴ پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0 بر روی Q190 لنوو تعبیه شده. برای استفاده از کارت های حافظه جانبی هم شما یک کارت خوان ۱-۶ با پشتیبانی از حافظه های SDXC را در اختیار دارید. اینترنت را هم می توانید از طریق پورت LAN گیگابیتی یا وای فای 802.11b/g/n به خدمت بگیرید.

اگر چه شما همراه این کامپیوتر کوچک یک صفحه کلید با نور پس زمینه و یک موس خوش دست هم در اختیار دارید، اما درایو نوری کاملا حذف شده است. هرچند که در صورت نیاز می توانید از رایترهای اکسترنال دی وی دی یا بلوری لنوو بهره ببرید. علاوه بر این شما یک کنترل از راه دور نوری برای کارکردهای رسانه ای کامپیوتر دریافت می کنید. این کامپیوتر کوچک از ژانویه ۲۰۱۳ با حداقل قیمت ۳۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.





تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا این وبلاگ مورد پسند شما واقع شد؟
    بیو گرافی مدیر وبلاگ

    با سلام خدمت بازديد کنندگان عزيز,من محمدامين مرشدي,دانش آموز پايه سوم رياضي دبيرستان دهخدا در استان البرز هستم واميدوارم که اين وبلاگ مورد پسند شما واقع شود.با آرزوي موفقيت براي شما عزيزان! 

    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 100
  • بازدید کلی : 2,777
  • کدهای اختصاصی

    تقویم شمسی

    پیج رنک

    اوقات شرعی



    

    mouse code

    

    مترجم سایت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    دریافت کد وضعيت آب و هوا