loading...
فناوری نوین
محمد امین مرشدی بازدید : 14 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

اگرچه اطلاعات شخصی برای شما مهم است اما ممکن است در سطح اینترنت به اندازه یک هزارم یک پنی خرید و فروش شود، چقدر بی ارزش!این مسئله برای ۱٫۱ میلیون کاربر فیسبوک که اطلاعاتشان توسط یک مرد بلغاری به قیمت ۵ دلار خریداری شده بود، اتفاق افتاد!

“بوگومیل شوپوف” یک وبلاگ نویس و فعال حقوق دیجیتالی بلغاری است که گفته:«من بیش از یک میلیون اطلاعات حساب کاربری فیسبوک را به قیمت ۵ دلار خریدم.»

خدای من!

شوپوف می گوید که این اطلاعات حاوی نام، آی دی و آدرس ایمیل قربانیان بوده است. جالب است بدانید فیسبوک از شوپوف خواسته این مطالب که به صورت جزء به جزء در وبلاگش نوشته را پاک کند.

فروشنده این اطلاعات که Mertem نام دارد و این فروش را در وبسایت Gigbucks انجام داده، در توضیحات آن می نويسد:

«این اطلاعات از طریق اپلیکیشن های فیسبوک جمع آوری شده و بیشتر متعلق به کانادا، بریتانیا و اروپا می باشد. این اطلاعات مربوط به اشخاصی است که انگلیسی زبان هستند.»

فیسبوک در واکنش به این اقدام گفته:

«ما مهندسین امنیتی و تیم هایی اختصاصی برای بررسی علت این اتفاق اختصاص داده ایم تا سخت ترین وشدیدترین اقدامات علیه این گزارشات را انجام دهند.»

من نمی دانم تا کی این شبکه های اجتماعی به خاطر سهل انگاری، اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار می دهند!



محمد امین مرشدی بازدید : 14 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

ام
روزه اکثر مردم به استفاده از هارد دیسکهای جدید SSD که از جدیدترین فن آوری های این صنعت است روی آورده اند ، در اولترابوک ها و همچنین سیستم های خانگی شما می توانید این هارد دیسکهای کوچک با سرعت انتقال اطلاعات بالا را ببینید . و همین قضیه باعث کمتر شدن مصرف هارد دیسکهای خوب قدیمی موجود  در بازار شده.

همه  ما هنوز هم به دنبال فن آوری های جدید و استفاده از آنها هستیم ، بطوری که زمانی که وسترن دیجیتال اعلام  کرد هرد دیسک های جدید 5 میلیمتری و 2.5 اینچ خود را به زودی روانه بازار می کند بسایر هیجان زده شدیم . خوشبختانه این شرکت  دو مدل جدید و باریک از  هاارد دیسکهای خود را برای عرضه در IDF 2012 آماده کرده ، مدل وسترن دیجیتال سیاه هیبریدی و مدل هارد دیسکی  وسترن دیجیتال آبی .

هر دو هارد دیسک به طور غیر قابل باوری باریک هستند و برای تمام کسانیی که از اولترا بوک ها استفاده می کنند خیلی مناسبند .اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد ، زمان دقیق ورود به بازار و قیمت  آن  در دسترس نیست فقط تا آنجا که شرکت اعلام کرده این هارد دیسک ها برای خرده فروشی طراحی نشده و فقط به تولید کنندگان دستگاه های کامل مثل اولترا بوک ها فروخته خواهد شد.



محمد امین مرشدی بازدید : 12 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

آيا تا به حال نام حافظه هاي  اس اس دي به گوشتان خورده است؟ حافظه هاي SSD آنقدر سريع و دوست داشتني هستند که اگر آن را با هارد ديسک کامپيوتر خود جايگزين کنيد تجربه اي متفاوت از استفاده کامپيوتر را خواهيد داشت.اما قیمت بالای آنها سبب می شود هر کسی سراغ خرید آنها نرود. در طرف دیگر آنها با محدودیت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات مواجه اند و فعلا ظرفیت های بالای آنها به راحتی در دسترس نیست.

پیش بینی شده بود در سال ۲۰۱۳ باید منتظر بهبودهای چشمگیر در هر دو مشکل قیمت و ظرفیت باشیم و حالا نخستین علامت های آن ظاهر شده است.

شرکت Mushkin از نخستین اس اس دی 480GB mSATA جهان پرده برداری کرده است و قیمت آن نیز تنها ۵۰۰ دلار است. یعنی تقریبا معادل ۱ دلار به ازای هر گیگابایت. از طرف دیگر ظرفیت این اس اس دی هم ۴۸۰ گیگابایت است و برای بسیاری از کاربران عدد نسبتا معقولی به حساب می آید.

حافظه جدید از کنترلر SandForce SF-2281 استفاده می کند و اتصال آن از نوع SATA III با سرعت 6Gb/s است. می توانید از ماه آینده یعنی دی ماه منتظر ورود آن به بازار باشید و فراموش نکنید که سال ۲۰۱۳ قرار است اس اس دی ها را ارزان تر و پرظرفیت تر ببینیم.




محمد امین مرشدی بازدید : 10 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

شرکت MSI یک پی سی جدید ویندوز ۸ دیگر به مجموعه محصولات خود اضافه نمود. این کامپیوتر Wind To AE2712 نام دارد و دارای صفحه نمایشی ۲۷ اینچی فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد. صفحه نمایش آن دارای قابلیت مولتی تاچ تا ۱۰ انگشت است.

 

در بخش پردازنده کاربر قابلیت انتخاب پروسسورهای Intel Core i3 و Intel Core i5 را دارد، همچنین قابلیت انتخاب NVIDIA GeForce GT630M در بخش گرافیک نیز وجود دارد. از دیگر مشخصات این پی سی می توان به حداکثر ۸ گیگابایت رم، وای فای، قابلیت انتخاب DVD و Blu-ray، دو پورت USB 3.0، چهار پورت USB 2.0 و کارت ریدر ۳ در ۱ اشاره نمود.

جدول مشخصات کامل فنی MSI Wind Top AE2712 :




محمد امین مرشدی بازدید : 20 پنجشنبه 09 آذر 1391 نظرات (0)

 سال گذشته لنوو کوچکترین کامپیوتر شخصی دسک تاپ دنیا را با نام IdeaCentre Q180 معرفی کرد و امروز خود لنوو مجددا این رکورد را برای خود مستحکم تر از قبل کرده و مدل جدید IdeaCentre Q190 را با

پردازنده ای 80 درصد سریع تر و دو برابر رم در برابر هارد 1 ترابایتی معرفی کرده است .

 

Q190 با ابعاد ۱۵۵ در ۱۹۲ در ۲۲ میلیمتر، تکنولوژی قدرتمندی را در قالب جعبه ای زیبا و شکیل به رخ می کشد. این کامپیوتر با دو مدل پردازنده عرضه شده است: اینتل دو هسته ای Celeron 887 با سرعت 1.5 گیگاهرتز و نسل دوم اینتل Core i3-2365M با سرعت 1.4 گیگاهرتز که به صورت مجتمع با گرافیک HD اینتل است. این کامپیوتر جمع و جور می تواند تا ۸ گیگابایت رم DDR3 با باس 1333 مگاهرتز را درون خود جای دهد.

کاربران این مدل از دسک تاپ های لنوو می توانند در کنار هارد دیسک دستگاه خود از درایو SSD هم بهره مند شوند. البته لنوو برای جلوگیری از افزایش قیمت زیاد، حجم SSD را از ۱۲۸ گیگابایت در مدل Q180 به ۲۴ گیگابایت در Q190 کاهش داده است.این کامپیوتر که با ویندوز 8 مدیریت می شود، از پورت های ورودی و خروجی نسبتا کاملی بهره می برد. پورت S/PDIF خروجی صدای 5.1 کانال سوراند را برای تان فراهم می آورد و البته از طریق پورت HDMI علاوه بر تصویر عالی، صدای 7.1 فراگیر را هم در اختیار دارید. برای ارتباط با ابزارهای جانبی هم ۴ پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0 بر روی Q190 لنوو تعبیه شده. برای استفاده از کارت های حافظه جانبی هم شما یک کارت خوان ۱-۶ با پشتیبانی از حافظه های SDXC را در اختیار دارید. اینترنت را هم می توانید از طریق پورت LAN گیگابیتی یا وای فای 802.11b/g/n به خدمت بگیرید.

اگر چه شما همراه این کامپیوتر کوچک یک صفحه کلید با نور پس زمینه و یک موس خوش دست هم در اختیار دارید، اما درایو نوری کاملا حذف شده است. هرچند که در صورت نیاز می توانید از رایترهای اکسترنال دی وی دی یا بلوری لنوو بهره ببرید. علاوه بر این شما یک کنترل از راه دور نوری برای کارکردهای رسانه ای کامپیوتر دریافت می کنید. این کامپیوتر کوچک از ژانویه ۲۰۱۳ با حداقل قیمت ۳۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.





تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا این وبلاگ مورد پسند شما واقع شد؟
    بیو گرافی مدیر وبلاگ

    با سلام خدمت بازديد کنندگان عزيز,من محمدامين مرشدي,دانش آموز پايه سوم رياضي دبيرستان دهخدا در استان البرز هستم واميدوارم که اين وبلاگ مورد پسند شما واقع شود.با آرزوي موفقيت براي شما عزيزان! 

    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 114
  • بازدید کلی : 2,791
  • کدهای اختصاصی

    تقویم شمسی

    پیج رنک

    اوقات شرعی



    

    mouse code

    

    مترجم سایت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    دریافت کد وضعيت آب و هوا