loading...
فناوری نوین
محمد امین مرشدی بازدید : 26 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

فن آوري چاپ 3 بعدي امروزه کاربدهاي فراواني پيدا کرده است.شرکت ژاپني Fasotec در يک ابتکار جالب اقدام به چاپ مدل 3 بعدي جنين در رحم مادر کرده است به گونه اي که والدين مي توانند قبل از به دنيا آمدن فرزند خود مدل 3 بعدي آن را داشته باشند!

فن آوري Bio-Texture با استفاده از اسکن‌های اولتراسوند مادرها و سپس چاپ تصوير اسکن شده جنين با استفاده از يک پرينتر 3 بعدي يک مدل سه بعدي از جنين را ايجاد مي کند.چاپ با استفاده از دو نوع رزین انجام می‌شود و جنین را دقیقا به همان صورتی که هست، در داخل مدل شفاف شکم مادر نشان می‌دهد.

البته این شرکت توصیه کرده است که پدر و مادرها، ماه آخر حاملگی را برای این کار انتخاب کنند، چرا که در ماه نهم حاملگی است که جزئیات صورت نمودار می‌شوند.
قیمت یک چاپ سه‌بعدی جنین، ۱۲۷۵ دلار است، این شرکت محصولات جانبی مثل آویز جا کلیدی هم به همین ترتیب درست می‌کند، Fasotec اسم این مدل‌ها را «شکل یک فرشته» نام نهاده است.

فعالیت‌های Fasotec محدود به ایجاد مدل جنین‌ها نیست، این شرکت می‌تواند مدل سه‌بعدی همه اعضای بدن را درست کند.

 




محمد امین مرشدی بازدید : 19 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

محققین متوجه شده‌اند که تصاویر گرفته شده از داخل چشم انسان روی نمایشگر آیفون نسبت به نمایشگر کامپیوتر با کیفیت و جزئيات بالاتری نمایش داده می‌شوند. تیمی از دانشگاه Emory طی آزمایشی این موضوع را اثبات نموده‌ است. بنا به مطالعه‌ جدید این دانشگاه، گوشی‌های هوشمند می‌توانند به زودی نه تنها در مشاهده عکس‌های پیچیده داخل چشم انسان و برای تشخیص بیماری استفاده شوند، بلکه می‌توان از آنها برای عکس‌برداری، ارسال و نمایش آسیب وارد شده به بخش جلوی چشم یا پلک‌ها به کار برده شوند. این بدین معناست که ممکن است به زودی تلفن‌های هوشمند ویزیت سالانه چشم شما را برعهده خواهند گرفت.

 

گوشی‌های هوشمند اگر قادر به ثبت تصویر با کیفیت برای تشخیص و درمان در شرایط مختلف چشم باشند، ممکن است حتی نیاز به ویزیت سالانه چشم را نیز برطرف نمایند. این خبر برای کسانی که مثل خودم دوست دارند همه کارهایشان را از داخل خانه‌ انجام دهند، بسیار خوشحال کننده است.

محققین دانشگاه Emory اطلاعات مربوط به ۳۵۰ بیمار را که ادعا می‌کردند دچار سردرد، مشکل در بینایی و سایر مسائل مربوط به دیدن شده‌اند را جمع‌آوری کردند. این اطلاعات شامل عکس‌های گرفته شده از داخل چشم بیمار نیز بوده است.

آنها سپس نظر دو متخصص چشم را پرسیدند و ۱۰۰ تصویر را هم روی کامپیوتر و هم روی آیفون به متخصصین نشان دادند. بنا به گزارشات هر دو دکتر تصاویر آیفون را بهتر یا هم سطح مانیتور دسکتاپ دانستند. یکی از آنه
ا گفت ۵۳ تصویر کیفیت یکسانی داشتند، ۴۶ تصویر روی آیفون بهتر بودند، و یکی از تصاویر روی کامپیوتر بهتر بود. متخصص دیگر گفت ۵۶ تصویر یکسان بودند، ۴۲ تصویر روی آیفون بهتر بودند و ۲ تصویر روی کامپیوتر بهتر بودند.

والری بیوسه یکی از محققین دانشگاه Emory، پس از این آزمایش امیدوار است تا با همکاری سایر هم تیمی‌هایش متوجه شود که آیا گوشی‌های هوشمند می‌توانند به تسریع درمان و بهبود مراقبت از بیماران حاد و مشاوره چشم پزشکی از طریق فرستادن عکس بیمار به گوشی هوشمند چشم پزشک و بدون مراجعه به مطلب پزشک کمک کنند یا خیر.

چارلز وایکوف، یک چشم پزشک از مشاورین شبکیه چشم در هوستون که در این آزمایش دخالتی نداشت به بخش سلامت رویترز می‌گوید که او فکر نمی‌کند تلفن‌های هوشمند بتوانند جایگزین آزمایشات کامل چشمی شوند. وی گفت:

   نگرانی من از اطمینان خاطر کاذبی است که یک تصویر درباره نرمال بودن وضعیت چشم به ما می‌دهد.
وی با این حال افزود که در صورتی که این روش به بیماران چشمی در تشخص سریع‌تر و دقیق‌تر کمک می‌کند، از حضور گوشی‌های هوشمند به عنوان یک ابزار همیشه در دسترس حمایت می‌کند.




 

محمد امین مرشدی بازدید : 26 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

شايد کمي تخيلي به نظر برسد، ولي واقعيت دارد. محققان بيمارستان بوستون موفق به کشف انگلي شده‌اند که با تزريق آن به خون، انسان بدون نفس کشيدن هم زنده مي‌ماند. به اين ترتيب، زمانيکه در اتاق عمل، بيمار دچار حمله قبلي و يا سکته مغزي مي‌شود، کنترل کار از دست پزشکان خارج نخواهد شد. چراکه با تزريق اين انگل به خون، مي‌توانند بيمار را 15 تا 30 دقيقه بدون اينکه تنفس کند، زنده نگه دارند.

اين روش تاکنون با موفقيت بر روي حيوانات تست و بررسي شده است. محققان، توانستند با استفاده از اين مواد، بيمار را به دليل نرمال نگه داشتن ميزان اکسيژن خون، بدون اينکه تنفس کند، زنده نگه دارند.
اين انگل که حاول بسته‌هاي اکسيژن است به لايه‌هايي از چربي منتقل مي‌شود و به اين ترتيب انرژي، ويتامين، اکسيژن و ... را به قسمت‌هايي که بايد مي‌رساند.
اين روش پيشتر هم توسط محققين بررسي شده بود ولي کاستي‌هايي داشت که موجب تجمع گاز در رگ شده و تاکنون هيچ‌گاه به موفقيت نرسيده بود.
به نظر جادويي مي‌رسد، به عقيده شما اين پديده مي تواند شروع چه چيزي باشد؟ استفاده از اين روش در عمل‌هاي جراحي به جان انسان‌هاي زيادي کمک مي‌کند.




 

محمد امین مرشدی بازدید : 18 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

 Anatomage Table يک صفحه نمايش قابل لمس به اندازه ميز کالبد شکافي از بدن انسان است که اجازه مي دهد شما بدن ، اعضا و سيستم هاي آن را کشف ، کالبدشکافي و درک کنيد.

مي دانيد که کالبد شکافي روشي سنتي براي يادگيري آناتومي بدن انسان است. ما متوجه شديم که بيشتر کلاسهاي درس آکادميک جسدي براي کالبد شکافي در آزمايشگاه ندارند و بسته به اينکه شما در کجا هستيد، جسد کالبد شکافي به آساني قابل دسترس نيست.
براي اين منظور ما با همکاري دکتر براون در دانشگاه استنفورد يک ميز .مجازي کالبدشکافي ايجاد کرديم، که به آن ميز آناتومي (Anatomage Table)مي گوييم.
با اين ميز آناتومي دانشجويان مي توانند کالبدشکافي را بدون جسد يک انسان تجربه کنند. اين ميز به صورت لمسي طراحي شده و دانشجو به وسيله آن مي تواند کالبد شکافي را شبيه آنچه که در محيط واقعي انجام مي شود تجربه کند و حتي قادر به انجام عمل جراحي شبيه انچه که در اتاق عمل صورت مي گيرد، خواهند بود.
شما قادر به انجام کارها بصورت متقابل هستيد ،بدن مجازي  هم اندازه بدن واقعي انسان طراحي شده است .بنابراين اين مي توان گفت اين بهترين راه جايگزين براي جسد واقعي است که دانشجويان مي توانند از آن براي کالبد شکافي و مطالعه بدن انسان استفاده کنند .



 

محمد امین مرشدی بازدید : 13 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)

 

اگرچه اطلاعات شخصی برای شما مهم است اما ممکن است در سطح اینترنت به اندازه یک هزارم یک پنی خرید و فروش شود، چقدر بی ارزش!این مسئله برای ۱٫۱ میلیون کاربر فیسبوک که اطلاعاتشان توسط یک مرد بلغاری به قیمت ۵ دلار خریداری شده بود، اتفاق افتاد!

“بوگومیل شوپوف” یک وبلاگ نویس و فعال حقوق دیجیتالی بلغاری است که گفته:«من بیش از یک میلیون اطلاعات حساب کاربری فیسبوک را به قیمت ۵ دلار خریدم.»

خدای من!

شوپوف می گوید که این اطلاعات حاوی نام، آی دی و آدرس ایمیل قربانیان بوده است. جالب است بدانید فیسبوک از شوپوف خواسته این مطالب که به صورت جزء به جزء در وبلاگش نوشته را پاک کند.

فروشنده این اطلاعات که Mertem نام دارد و این فروش را در وبسایت Gigbucks انجام داده، در توضیحات آن می نويسد:

«این اطلاعات از طریق اپلیکیشن های فیسبوک جمع آوری شده و بیشتر متعلق به کانادا، بریتانیا و اروپا می باشد. این اطلاعات مربوط به اشخاصی است که انگلیسی زبان هستند.»

فیسبوک در واکنش به این اقدام گفته:

«ما مهندسین امنیتی و تیم هایی اختصاصی برای بررسی علت این اتفاق اختصاص داده ایم تا سخت ترین وشدیدترین اقدامات علیه این گزارشات را انجام دهند.»

من نمی دانم تا کی این شبکه های اجتماعی به خاطر سهل انگاری، اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار می دهند!



تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا این وبلاگ مورد پسند شما واقع شد؟
    بیو گرافی مدیر وبلاگ

    با سلام خدمت بازديد کنندگان عزيز,من محمدامين مرشدي,دانش آموز پايه سوم رياضي دبيرستان دهخدا در استان البرز هستم واميدوارم که اين وبلاگ مورد پسند شما واقع شود.با آرزوي موفقيت براي شما عزيزان! 

    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 91
  • بازدید کلی : 2,768
  • کدهای اختصاصی

    تقویم شمسی

    پیج رنک

    اوقات شرعی



    

    mouse code

    

    مترجم سایت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    دریافت کد وضعيت آب و هوا